söndag 17 april 2011

Canon Balls Köttbullar på Grillen


Canon Balls Köttbullar med baconlindad fetaost på Grillen

Kunde inte hålla mig i från att grilla i dag när solen strålade och gjorde tillvaron trivsam, hade från början tänkt mig att grilla en stek men precis när jag var på väg ut o handla ringede telefon, och det kom önskemål om jag kunde tänka mig att grilla Canon Balls Köttbullar. Jag nappade på idén och började föebereda för köttbullarna. Det är en del förberedelser som måste göras, fyllningen till köttbullarna av fetaost & bacon som ska bakas in i köttbullarna ska fixas. och då måste man göra täningar av fetaosten och sedan linda bacon runt täningen innan de kan rullas in i köttbullarna.

Recept
500g blandfärs
ca 1st paket bacon
1 förpackning Fetaost (skärs i täningar)
1 ägg
1 msk matolja
1msk sweet chillie sås
salt, peppar, lite grillkrydda

Jag använde två grillar i dag på den ena grillade jag köttbullarna på direktglöd för att få grillyta på köttbullarna, sedan flyttade jag över de till grill nr2 där jag hade indirekt glöd och grillade Köttbullarna under lock till de var färdiga, undertiden hade jag en ny laddning på den första grillen, grillade 3,5kg köttbullar i dag som sedan blev middag hemma hos svärföräldrarna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar