söndag 12 juni 2011

BBQ Benfrikottlettrad med fyllning

I dag så blev det lite BBQ. När åska och regn dragit bort komm solen fram och det blev kanonväder för grillning. En benfrikottlettrad på 1,5kg blev dagens grillning, provade ett nyttsätt för mig jag skar kottlettraden så att den blev sågottsom platt därefter kryddade jag den med en grillmix  som heter Dizzy Pig Shakin' the Tree, en god kryddmix som funkar till det mästa. sedan fixade jag fyllningen som bestod av brödkrutonger, vitlök, ost. Stekte på krutongerna i smör vitlök och lite vatten för att de skulle bli mjuka blandade sedan i riven prästost lade fyllningen i mitten på den utrullade kottlettraden, rullade ihopden och täckte alltihopa med bacon. sedan på grillen ca 1,5tim. klart värt jobbet mycke gott.


Baconet lindat runt kottlettraden

Väntar på att kolet sak bli klart

nästan färdigt och penslat med glaze

köttet färdigt och uppskuret

Min tallrik med mat.

Efterätten grilad annanas penslad med smör och kryddad med kanel, nejlika, och socker. detta var en riktig höjdare till detta serverades vaniljsås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar