tisdag 21 juni 2011

Villt på grillen


Till förrätt hade jag planerat att göra en röra på majonnäs rökt renkött, kapris, rödlök, rosmarin. Röran läggs på ett tunnbröd och rullas ihop till en rulle. Nu blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig det fans inte rökt renkött då jag skulle köpa det, så det fick bli rökt skinka i stället. Resultatet blev mycket bra i alla fall. Tunnbrödsrullarna grillades en kort stund innan de serverades.

Till huvudrätt blev det baconlindade hjortrulader med ostfyllning och till detta ungs rostade grönsaker och mandelpotatis, och en kryddig gräddsås. Till ruladerna använde jag hjortfärs som jag blandade med en kryddmix som gör sig fint till vilt, tillsatte ett ägg och lite matolja för att få färsen smidig. Fylde sedan rulladerna med grevéost och lindade sedan bacon runt rulladen och grillade indirekt på grillen.

Efterrätt blev det, och den bestod av grillad sockerkaka med jordgubbar och chili samt limegrädde. Mycket gott blev det i alla fall.

Rulladerna under produktion.

Det färdiga resultatet.

Sockerkakorna på grillen

nästan färdiga

Den färdiga efterrätten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar