söndag 1 januari 2012

Avslutade grillåret 2011 på Nyårsafton med grillning

Jag avslutade grillåret 2011 med att besöka Hofors X-Park (BMX & Skate hall) där jag grillade fläskkarre till det lite potatissallad och beasås. Det blev riktigt bra nyårsmat. Det var såmörkt att jag inte såg vad jag grillade i början, löste det med byggbelysning. Det var ganska så kallt så det var riktigt skönt att stå nära grillen. Jag saknade mina grillar där hemma Västerås, är inte superfötjust i den här typen av grill som är som en avkapad tunna, men det var bara att anpassa sig till det som fans att tillgå. Bara att tända grillen var ett projekt, då jag inte gillar tändvätska och inte hade med mig parafinkuber att  tända grillskorstenen/kannan med så fick det bli kartongbitar, det funkade bra det med. Nu får man se framemot ett nytt grillår, tillbörjan får det bli vintergrillning som jag gillar mycket, men mina grannar tror nog att det fattas något i mitt huvud och det får dom väll tycka om dom vill. Jag grillar när jag vill och är sugen på någonting gott.

Bra med bygglampa

Köttet på grillen

Nästan färdigt

Jag vid grillen på Nyårsafton

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar