torsdag 24 mars 2011

BBQ Entrecote Pizza



I kväll blev det Pizza på grillen. Men först så rökgrillade jag två skivor entrecote som sedan strimlades och användes till fyllningen tillsammans med lite bacon kuber stekta i vitlöksolja. Själva tomatsåsen kokade jag ihop och kryddade med lite vitlöks smak. Även pizza degen rörde jag ihop och i den är det olivolja, honung, jäst, vatten, mjöl, salt. Sedan skivade jag chillimarinerade vitlökar som strösslades över pizzan. Sedan grillades pizzan i ca 15min på en pizzasten.



                                                                  entrecote till pizzan
                                                                   startar grillen
                                                                           Pizzadegen
 Tomatsås
 Pizzan på Grillen
Pizzan Färdig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar