söndag 6 mars 2011

Weber Performer 57 cm med gaständning

Nu när våren har gjort sitt intåg kände jag att  det var dax att uppgradera min grill samling. Jag har länge funderat på en grill med arbetsbord, och nu hittade jag en sådan till ett bra pris. Det blev en "Weber Performer 57 cm med gaständning" gaständningen är onödig eftersom jag använder skorstenständare, när jag tänder grillen.
Hela garaget blev fullt av grilldelar

                            Weber Performer 57 cm monterad och klar



Grillförådet. Man kan ha en grill men jag gillar valmöjligheten, och jag upplever ofta att en grill inte räcker till, och det är svårt att kombinera direkt och indirekt grillning. Men en sak har alla grillar gemensamt, nöje, avkoppling, utmaning. njutning :-)

4 kommentarer:

  1. Vet du om det fungerar att använta t.ex. biltemas gasoltub på denna grill?
    Jag tänkte på denna: http://biltema.se/sv/Fritid/Friluftsliv/Kemikalier/Gasolbehallare1/

    SvaraRadera
  2. Jag har inte provat, men det ser ut att vara sammatyp av gasbehållare, och då menar jag den lite större modellen 450g

    SvaraRadera
  3. Har tänkt skaffa en Weber Performer men vet inte om jag skall ta med eller utan gaständning. Vilken tänder bättre, skorsten eller den inbyggda gaständaren?

    SvaraRadera
  4. Hej Jag använder skorstenen den fungerar så bra att jag aldrig kommit på tanken att prova Gasol tändaren, men vad jag sett så funkar den med. Fördelen som jag ser med skordtenen är att det är lättare att sprida kolet där du vill ha det.

    SvaraRadera